قصص انجليزية

قصة تعلم اللغة الانجليزية 14

السلام عليكم

تعلم اللغة الإنجليزية من خلال القصص هو طريقة رائعة لتعلم اللغة بطريقة شيقة وممتعة. فالقصص تساعد في تحسين مهارات الاستماع والقراءة والكتابة والتحدث، وتعلم المفردات والتعابير الجديدة بشكل طبيعي وعفوي.

النص بالانجليزية

Once upon a time, there was a mischievous cat named Whiskers who loved to play pranks on his owner, a young girl named Lily. One day, while Lily was at school, Whiskers snuck into the kitchen and climbed onto the counter.

He saw a plate of freshly baked cookies and couldn’t resist taking a nibble. But then he accidentally knocked the plate onto the floor, and the cookies scattered everywhere!

Panicking, Whiskers tried to clean up the mess with his paws, but only succeeded in making it worse. Just then, Lily came home and gasped in shock at the sight.

But instead of scolding Whiskers, Lily simply laughed and said, “Oh Whiskers, you silly cat! You always keep me on my toes.” She hugged him tightly and then they spent the rest of the day playing together and enjoying each other’s company.

From then on, Whiskers learned that it was okay to make mistakes sometimes, as long as he had someone who loved him to help him clean up the mess. And Lily learned that sometimes the best way to handle a mishap is with humor

النص بالعربية.

في يومٍ من الأيام، كان هناك قطٌّ مشاغب اسمه “ويسكرز” يحبّ أن يلعب المقالب على صاحبته، فتاة صغيرة تدعى ليلي. في يومٍ ما، وبينما كانت ليلي في المدرسة، تسلل ويسكرز إلى المطبخ وصعد إلى العداد.

رأى طبقًا من الكعك الطازجة ولم يستطع أن يقاوم الرغبة في التذوق. لكنه بطريقة ما، أسقط الطبق على الأرض وتناثرت الكعك في كل مكان!

بدأ ويسكرز يشعر بالذعر، فحاول تنظيف الفوضى بمخالبه، لكنه فشل في ذلك وجعل الأمر أسوأ. وفي ذلك الوقت، عادت ليلي إلى المنزل وصرخت بصدمة عند رؤية المشهد.

لكن بدلاً من أن تعاتب ويسكرز، ضحكت ليلي وقالت: “يا ويسكرز، أنت القط الغبيّ دائمًا! أنت تجعلني دائمًا في حالة تأهب.” ثم عانقته بحرارة وقضوا بقية اليوم يلعبان معًا ويستمتعان ببعضهما البعض.

منذ ذلك الحين، علّم ويسكرز أنه من الممكن أن يرتكب الأخطاء أحيانًا، طالما أن لديه شخصًا يحبه لمساعدته في تنظيف الفوضى. وتعلّمت ليلي أنّ الطريقة الأفضل للتعامل مع الأخطاء هي الفكاهة

إحرص على أداء صلاتك في وقتهاولاتنسونا من صالح دعائكم ،شارك الموضوع على:
السابق
قصة تعلم اللغة الانجليزية 11″The Mischievous Monkey Learns a Lesson” القرد المشاغب
التالي
قصة تعلم اللغة الانجليزية 15

تعليقان

أضف تعليقا

  1. I was very pleased to uncover this great site. I need to to thank you for ones time for this fantastic read!! I definitely appreciated every bit of it and I have you bookmarked to look at new information on your blog.

  2. How charming! You’ve created an absolutely amazing post here. I sincerely appreciate you sharing these details.

اترك تعليقاً